5/recent-posts/slider1

Blogi täyttää tänään vuoden!!

Minun blogi täyttää tänään vuoden joten on kiva katsoa hieman taaksepäin mutta myös tulevaisuuteen. Tosiaan tarkoitukseni oli aloittaa blogin kirjoittaminen jo aikaisemmin. Tekniset häiriöt kannettavani kanssa pidensivät aloitusta ja vihdoin helmikuussa sain kannettavani siihen kuntoon että pystyin aloittamaan kirjoittamisen. 

Tosiaan ideana oli kirjoittaa enemmän ulkosuomalaisuudesta ja näistä omituisuuksista näillä main. Mutta lapsen syntymä pisti hormonit hieman sekaisin ja koko kesän ajatuksissani oli vain Kimikimikimi. Ehkäpä annatte anteeksi. Ymmärtänette että kirjoituksiani lukee myös sukulaiset ja ystävät joita en ole moneen vuoteen nähnyt. Ja tämä on oiva kanava kertoa myös heille meidän elämästä.



Lindau Bodensellä





Lupaan tänä vuonna kirjoittaa enemmän ulkosuomalaisuudesta ja asumisesta/arjesta/nähtävyyksistä täällä Saksan alpeilla. Mutta nyt haluankin tietää mistä te haluaisitte että kirjoitan? Minulla on miljoonia (en yhtään liiottele) ideoita, toteutus on vain jäänyt ajatuksen tasolle. Aika ei valitettavasti vain riitä. Eli jos on joku aihe josta haluat että ehdottomasti kirjoitan niin kerro siitä minulle.

Olen vuoden aikana kirjoittanut ja julkaissut 70 postausta. Ja mikä on huippua tätä minun blogiani on klikattu/luettu 30 000 kertaa. Eli kiitos teille kaikille, olen ihan positiivisesti yllättynyt ja innoissani. Aluksi ajattelin että ketä nyt minun tarinat kiinnostavat. Kiitos kuuluu myös kaikille kommentoijille, teiltä olen saanut lisävirtaa. Välillä on ns. usko ollut lopussa. Toinen asia mikä mieltäni lämmitti oli se kun kerroin että meitä voi seurata instagramissa niin heti saatiin pari seuraajaa lisää. Tosiaan meidät löytää nimellä: asentajahiltunen.

Mutta nyt on tulossa se hauskin osio. Eli mitkä kirjoitukset eivät kiinnostaneet yhtään ja mitkä taasen olivat suosituimpia kirjoituksia. Mitkä kirjoitukset olivat minulle niitä rakkaimpia. Mikä kirjoitus olisi mielestäni saanut enemmän lukijoita. Millä hauskoilla hakusanoilla blogiini on löydetty. Missä maassa juttujani luetaan eniten. 



Eistobel


Kymmenen vähiten luetuinta kirjoitustani olivat:

Eistobel 
Kertomukseni lähialueen "kanjonista" oli vähiten kiinnostava. Mutta en aio luovuttaa aion kirjoittaa näistä lähialueen nähtävyyksistä.

Pikku maalaripoika  
Ketään ei kiinnostanut katsoa miten nelikuukautinen vauva maalaa kortteja. No toisaalta en odottanutkaan mitään suurta lukijamäärää. Tämä vaan oli hyvä idea jaettavaksi.

Joulu tulee oletko valmis? 
Tästä olen hieman ylättynyt ettei joulu kiinnostanut ketään. Luulin että suomalaisia kiinnostaa aina joulu. Ja varsinkin ns. erilainen joulu Saksassa turkkilaisella vivahteella.

Allgäun murteen lyhyt oppimäärä  
Tästä olen niin pettynyt että tällä on ollut niin vähän lukijoita. Tämä oli ensimmäisiä ideoita joita viime keväänä sain ja tein tätä hartaudella ja rakkaudella koko kesän ja syksyn. Mutta ketään ei kiinnostanut tämä murre jota minä joudun päivittäin kestämään. Antakaa tälle vielä mahdollisuus. Minusta tämä on edelleen yksi hauskimmista mitä olen kirjoittanut. Varsinkin kun jotkut sanat/sanonnat ovat vähän niin kuin suomenkielessä.

Saiskos olla hernekeittoa kahdella nakilla  
Ruokapostaukset olivat myös blogini yksi idea ja tämä taisi olla ensimmäinen postaus ja ketään ei kiinnostanut hernekeitto kahdella nakilla. En tiedä, mutta aion jatkaa näitä ruokapostauksia tykkäsitte tai ette.

Viehscheid  
Tästä olen myös pettynyt ettei meidän paikallinen, aito ja oikea lehmäjuhla kiinnostanut paljon ketään. Sääli sinänsä koska nämä lehmäjuhlat ovat sitä aitoa ja oikeaa perinnettä.

Oktoberfest  
Siis maailman kuuluisin juhla syys-lokakuun vaihteessa ei myöskään innostanut ketään. Olen hieman pettynyt. 

Saksan suosituin urheilulaji  
No se on se jalkapallo, Suomi jääkiekon luvattu maa ja ei ketään kiinnosta jalkapallo.

Weiberfasching
Viime viikolla alkoi karnevaalit naisten karnevaaleilla ja kerron hieman miten meidän kylällä tätä juhlitaan. Mutta tosiaan perinnejutut eivät taida kiinnostaa paljon ketään.

Suomi-Mafian jäsenesittely nr. 3  
Muut Suomi-Mafian jäsenesittelyt saivat paljon lukijoita mutta jostain syystä tämä kiinnosti vähiten. Linnean esittely, antakaa vielä mahdollisuus.



Viehscheid tunnelmaa, ihana lehmä.



Kymmenen suosituinta kirjoitustani olivat:

Siis vieläkö sä imetät? 
Tätä ei ehkä voi laskea koska julkaisin tämän imetyksen tuen FB-sivuilla ja tämä postaus sai ihan luvattoman paljon lukijoita siis yli 3300. Toivottavasti sieltä jäi edes muutama blogini vakituiseksi lukijaksi. Olen otettu että teksti kiinnosti niin monia eikä kukaan loukkaantunut siitä mitä kirjoitin.

Miten Jumista tuli Jumi ja miten me oikeen kohdattiin. 
Tämä on sattuneesta syystä myös oma suosikkini. Lukijoita taitaa kiinnostaa miten muut ovat kohdanneet, mutta niin kiinnostaa minuakin. Käy kertomassa omasi sivuilleni.

Viime lauantaina oli JOULU! 
Sauna on aihe joka kiinnostaa aina suomalaisia. Tätä oli ihana kirjoittaa ja ihana että tämä kiinnosti niin monia. Kiitos.

Suomi-Mafian jäsenesittely nr. 5 
Maaritin esittely kiinnosti neljänneksi eniten. Eikä ihme, monia varmasti kiinnosti miten ja miksi suomalainen nainen tulee Etelä-Saksaan pitämään pientä Hotelli-Ravintolaa.

Miksi kirjoitan 
Kerron rehellisesti miksi kirjoitan ja se kiinnosti myös monia. Aluksi hieman pelotti ja ahdisti kirjoittaminen ja omista tunteista kertominen. Mutta nyt olen jo tottunut tähän ajatukseen, tämä on tätä parasta terapiaa.

Suomi-Mafian jäsenesittely nr. 1 
Ensimmäinen Suomi-Mafian esittely ja se kiinnosti yllättävän monia. Sain syksyllä idean tästä kirjoitus-sarjasta ja tätä oli kiva tehdä.

Saksalaistuminen 
Kuinka olen saksalaistunut vai olenko? Tätä ajattelin päivittää sitä mukaa miten olen muuttunut.

111 syytä rakastaa Suomea Sain Tarjalta hänen kirjan luettavaksi ja tätäkin oli kiva tehdä. Vähän kuin oikea "kirja-arvostelu" ja haastattelu. Tästäkin monet tykkäsivät, hyvä niin koska tämän eteen tein paljon töitä.

Suomi-Mafia 
Kerron pohjustusta meidän Suomi-Mafiasta ja tästäkin tykättiin.

Allgäun Suomi-Mafia sai uuden jäsenen Tämä oli pitkään TOP 5, Kimin syntymä oli minulle iso ja rakas tapahtuma ja mukava että Kimin syntymä kiinnosti myös teitä.



Lukijoita blogilla on monessa maassa, selittynee sillä että ulkosuomalaisia on joka maassa.

TOP 10


  1.  Suomi
  2.  Saksa
  3.  Iso-Britannia
  4.  Yhdysvallat
  5.  Ruotsi
  6.  Italia
  7.  Alankomaat 
  8.  Espanja
  9.  Irlanti
  10.  Ranska


Sivuilleni on löydetty näillä hakusanoilla: 

Olen erittäin iloinen näistä kaikista vierailijoista.

  • Kati im allgaun
  • elämä qatarissa
  • elämä Dohassa
  • Hernekeitto kassler
  • hus perätila
  • perätila rv 27
  • suomalainen in allgau
  • translate äitini on suomalainen ja ni
  • välilasku Dohassa




Jos tästä nyt jotain yhteenvetoa voi tehdä niin lukijoitani ei kiinnosta paikallinen ruoka,  perinteet, lähialueen nähtävyydet eikä vauvajutut. Kiinnostavinta on se tosielämä miten olen tavannut mieheni tai että miten olen saksalaistunut. Mutta nyt on sinun vuoro kertoa mikä oli mielestäsi mielenkiintoisin kirjoitus? Kerro myös mistä haluat että kirjoittaisin, otan avosylin ideoita vastaan. Voit laittaa minulle myös sähköpostia sivun oikeassa laidassa olevan yhteydenottolomakkeen kautta.




Meitä voit seurata myös
Facebookissa: Suomalainen im Allgäu 
Instagramissa: asentajahiltunen

Ei kommentteja