5/recent-posts/slider1

Mitä odotan Suomenreissulta?


Odotan Suomenreissulta kiireettömiä hetkiä rakkaiden kanssa...


Päijänne vuonna 2013


Tämä on ollut niin monena vuonna ajatukseni, mutta toisin on aina käynyt. Minä olen rynninyt ja liihottanut ympäri pääkaupunkiseutua treffaillut sukulaisia, ystäviä, kavereita, tuttuja. Minuuttiaikataululla niin että varmasti kerkeän treffaamaan kaikki ne ketä halusin nähdä ja ketkä haluavat minut nähdä. Tosiaan painotus sanalla „nähdä“. Valitettavasti reilun viikon lomalla ei vaan kerkeä keskittyä yhteen tapaamiseen per päivä. Välillä tapaamisia oli kolme-neljä päivässä. Yksi syksy tapasin yli 50 sukulaista, ystävää, kaveria tai tuttua vähän yli viikossa. Hiukan liikaa, voin kertoa. Viime kesänä olin yksin Suomessa ja äitin luota oli helppo reissata. Niin helppo etten viettänyt äitin kanssa paljoa aikaa. Kävin vain kääntymässä, syömässä ja nukkumassa. Äitini ei ehkä ihan näin ollut ajatellut minun vierailuani. Anteeksi. Olin aivan poikki kun pääsin kotiin. Olisin tarvinnut lomaa loman jälkeen.

Toinen mitä aina ajattelen etten vie mitään tuliaisia, koska kaikille tuliaisten vieminen vähentää matkabudjettia kivasti. Ajattelen aina että minun pitää riittää tuliaiseksi. Mutta tässäkin ajatus hyvä kymmenen, yleensä pari päivää ennen matkaa alan miettimään mitä viedä tuliaisina ja sitten juostaan kaupasta toiseen. Tai parhaimmillaan olen pystynyt olemaan lentokentälle asti ostamatta mitään. Sitten näen Müller-liikkeen ja suklaata onkin pakko ostaa mukaan kilotolkulla. Muutamana kertana olen ostanut vain lapsille ja niin aion tänäkin vuonna tehdä. 

Isojärven kansallispuisto vuonna 2013


Pari kertaa olen järjestänyt yhteistapaamisen, hyvä idea mutta toteutus ei ole ollut oikein onnistunut. Tai no yhden kerran järjestin tapaamisen Luukin leirintäalueella, ystävät tulivat sinne perheineen. Omat eväät ja grillattavat mukana. Täytyy sanoa että tämä oli onnistunut tapaaminen. Ainakin minun mielestä. Ystävät kertokaa oliko teidänkin mielestä? Päivän aikana ystävät tulivat ja menivät eikä tarjoiluun ollut tarvinnut panostaa. Tietenkin upealla säällä oli vaikutus mahtavaan päivään.


Käytiin soutelemassa Päijänteessä vuonna 2013


Joten tänä vuonna toivon että osaisin olla „rauhallisesti“ ja keskittyä vain yhteen asiaan. Tällä kertaa ollaan maisemissa melkein kolme viikkoa. Meillä on varattu mökki järvenrannalta reiluksi kahdeksi viikoksi. Joten uskon että minun hötkyily jää vähemmälle (yeah right?!). Nyt on jo laitettu kalenteriin pari päivää jotka on varattu vierailijoille, muina päivinä ollaan rauhassa perheen kesken. Yksi päivä on varattu minun synttärijuhliin ja Kimin nimiäisiin, tämäkin on vain perheelleni. Katsotaan onko tämä systeemi toimivampi kuin edellisinä vuosina.


Pihlajasaaren mökki Päijänteen rannalla.


Koska rakastan tehdä listoja (ja toteuttaa niitä). Niin tässä listaa mitä olisi ihana tehdä suomi-lomalla tänä vuonna.

  • Saunoa puusaunassa, joka ilta tottakai.
  • Viettää aikaa perheen kanssa.
  • Käydä ystävien kanssa terassilla.
  • Vaeltaa Nuuksiossa.
  • Aistia tunnelmaa Helsingissä ja käydä kävelemässä Suomenlinnassa.
  • Istua laiturinnokassa jalat vedessä ja miettiä kuinka ihanaa elämä on.
  • Syödä uusia perunoita ja mansikoita, ne maistuvat parhailta Suomessa.
  • Löhöillä (ensin soutaa, tietenkin) veneessä ja puutarhakeinussa.

Pääsääntöisesti haluaisin viettää rentouttavan loman jota voisin sitten myöhemmin syksyllä muistella. Viettää mukavia hetkiä perheeni ja ystävieni kanssa. Niistä tässä unelmoin.

Päijänne vuonna 2013

Nyt tämä blogi hiljenee hetkeksi kun vietän aikaa rakkaiden kanssa. Palaan elokuussa asiaan taas uusilla jutuilla. Moikka moi!

Ei kommentteja