5/recent-posts/slider1

Suomi-Mafia




Olette ehkä rivien välistä lukeneet että täällä on todella vaikea tutustua paikallisiin. Tai että tutustuminen saattaa kestää vuosia ellei vuosikymmeniä. Itse olen ollut siinä mielessä hyvässä asemassa että seurustelen paikallisen kanssa. Olen tutustunut Jumin kavereihin ja heidän vaimoihin. Ennen Jumin tapaamista minä ja Niina hengailtiin usein paikallisten poikien kanssa. Joten kylällä on paljon tuttuja, mutta läheisiä ystäviä vain muutama. Ja naispuoleisiin oli/on vaikea tutustua. 


Sen tähden mielestäni oli tärkeää että minulla oli aluksi täällä ns. suomimafia ja paikka minne mennä. Maarit tuli aina keväällä pitämään Martinsöheä ja oli aina elokuun loppuun saakka. Martinshöhe oli meidän pääkallopaikka ja sinne oli aina kiva mennä. Yleensä paikalla oli myös suomalaisia asiakkaita. Joidenkin kanssa pidän vieläkin yhteyttä ja he tulevat joka syksy tänne uudestaan. Valitettavasti Maarit lopetti hotellin pitämisen 2014 kesällä. Jonka jälkeen Martinshöhe ei ole enää ollut suomalaisten tukikohta eikä se ole enää entisensä. Snyyf.





Tahdonkin nyt kiittää kaikkia joihin olen täällä tutustunut ja omalta osaltaan auttaneet minua viihtymään täällä. Maarit, sattumien (kohtalolla taisi olla sormet pelissä) kautta palkkasit minut. Niina, ilman sinua en varmaan olisi tähän pikkuiseen kylään jäänyt. Petri, ilman meidän "keilausiltaa" en varmaan asuisi täällä. Linnea, olit ainut joka innostui minun crossfit-treeneistä. Emma, vuosi 2013 olisi ollut synkkä ilman sinua ja maauimalaa. Janika, legendaarinen Oberstaufenin reissu ja Zombie-drinkki (tuplana ollaanhan Suomesta). Katja, sinusta on tullut erittäin tärkeä minulle. Olethan ainut kuka on täällä (lähellä) koko ajan asunut ja minua tukenut vaikeina hetkinä. Kiitos kaikille, ihanaa että olette olleet minun elämässäni ja olette edelleen.





Kevät 2014 oli onnen aikaa. Maarit oli tulossa pitämään Martinshöheä (valitettavasti viimeistä kesää). Niina ja Petri olivat molemmat saaneet työpaikan paikallisista hotelli ravintoloista. Joten suomimafia oli sinä keväänä ja kesänä huipussaan. Maaritilla oli myös asiakkaita  ja työharjoittelijoita Suomesta. Sanottiinkin että Finnischeamt valloittaa Oberreuten. Pidettiin heti toukokuun alussa Suomimafian grillibileet.





Joten seuraavissa postauksissa esittelen suomimafian virallisen epäviralliset jäsenet. Luvassa on mielenkiintoisia tarinoita, miten kukakin on tänne Allgäuhin saapunut. Ja mitä Allgäu, Oberreute ja Martinshöhe heille merkitsee. Ja meitä jotka vakituiseen täällä asuu on vain muutama. Tänne saatiin yksi suomimafian jäsen lisää vain synnyttämällä. Mutta katsotaan kasvaako suomimafia muutaman vuoden päästä muutamalla lisäjäsenellä. Elämme jännittäviä aikoja.

Suomimafian jäsenesittelyt:

Niina, Petri, Linnea, Katja ja Maarit



Meitä voit seurata myös
Facebookissa: Suomalainen im Allgäu 
Instagramissa: asentajahiltunen

Ei kommentteja